Indlæser Begivenheder

« All Events

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Historisk vandring: Industribyen Horsens gennem 200 år

10. marts, kl. 10:00 - 14:30

Den 10. marts kl. 10 afholder DVL Horsens en spændende tur i samarbejde med Industrimuseet gennem byens gamle industriområder og arbejderkvarterer, med guide John Juhler Hansen fra Industimuseet.

Turen går fra Forum Horsens, Langmarksvej 57. På hele turen fortæller John Juhler Hansen om arbejderbyen Horsens og de gamle industribygninger, vi passerer. Vi går hen til Fængslet (Horsens Statsfængsel) til Vestbyen, Smedegade, Nørregade. Vi fortsætter til Søndergade. Rådhustorvet, Aaboulevarden og Klosterkirken til Industrimuseet.

Her holder vi en halv times spisepause, med medbragt madpakke. Tag kaffe med, så byder Dansk Vandrelaug på et stykke kage.

Fra Industrimuseet går turen til Horsens havn, Toldboden, Jan Trøjborgs Plads, derfra til Teknisk Skole i Stjernholmsgade, Ny Havnegadekvarteret, til Lunden (Folkets Lund), forbi vandtårnet, retur via Frederiksgade, Haraldsgade, Idrætsvej til Forum Arena.

Tilmelding fra 25. februar på DVLs hjemmeside, først til mølle.

Guide: Registrator John Juhler Hansen, Industrimuseet.

Adresse på turens startsted: Forum Horsens, Langmarksvej 57, hvor der er parkeringsmuligheder.

Turens længde i hele km: 9

Deltagelse er gratis.