Indlæser Begivenheder

« All Events

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

1. maj på Industrimuseet

1. maj 2023, kl. 15:00 - 18:00

FH Horsens-Hedensted fejrer igen i år 1. maj i samarbejde med Industrimuseet

Taler: Nanna Højlund næstformand i FH

Den faglige kamp er i centrum, når FH Horsens Hedensted markerer arbejdernes internationale kampdag i Horsens.
Under overskriften ”Sidste Hvededag” vil en del af arrangementet i år være en markering af fagbevægelsens modstand mod afskaffelsen af Store Bededag. Der vil derfor være gratis hveder til alle deltagere.

Udover Nanna Højlund fra FH, vil Borgmester Peter Sørensen, Rasmus Juul fra Malerforbundet Danmark, Nanna Glyngfeldt Andersen fra Industrimuseet og en række lokale tillidsfolk være at finde på talerstolen.

Arrangementet bliver afholdt på pladsen ved Industrimuseet. Der vil på dagen være gratis adgang til museet og gratis parkering. Børnene vil kunne benytte Industrimuseets legeplads og DUI vil stå for forskellige aktiviteter for børnene. Der kan købes øl og vand.

Bomles Venner står for det musikalske indslag, og de vil gøre deres til at kampdagen bliver festlig. Det er også Bomle der akkompagnerer os, når vi traditionen tro starter 1. maj med at synge ”Når jeg ser et rødt flag smælde”.

Dato:
1. maj 2023