Sommersjov på Industrimuseet

27. juni 2023 - 13. august 2023

Sommeren på Industrimuseet er fyldt med sjov for hele familien
Heidi Zilmer har lavet et gavlmaleri på gavlen ved parkeringspladsen. I vores Tegneværksted kan du se, om du kan lave et lige så flot gavlmaleri.
Hele sommeren er der skattejagt, Find Bamse, rundt på museet og i den nye lejlighed fra 1955.
I Tryk På kan du designe din egen etiket, printe den ud og tage med hjem.
I Maskinhallen kan du forsøge sig med ægte robotkunst. Her skal du programmere en Blue Bot til at tegne for dig. Prøv dig frem med farver og mønstre!
Ved Samlebåndet kan hele familien dyste om at samle kuglelejer og sælge dem på Verdensmarkedet. Den fabrik, der sælger flest godkendte kuglelejer, har vundet.
De nye lejligheder fra 1955 og 1975 er fyldt med sjove aktiviteter. I 1955 kan du finde radiokanaler på den gamle radio, og du kan lege med det interaktive dukkehus og høre mere om familiens liv. I 1975 kan du sætte plader på pladespilleren og lytte til tidens toner, og du kan se tre forskellige programmer fra 1975 på fjernsynet.
Hvis der for alvor skal brændes børnekrudt af, så anbefaler vi en tur ud på vores store, flotte industrihistoriske legeplads, hvor du kan rutsje ned fra gastanken og gynge på Nimbus-motorcyklen.
Vores nyåbnede café ligger lige ved siden af legepladsen, hvor man kan købe diverse forfriskninger.
Vi glæder os til at byde jer velkommen til sommer på Industrimuseet.

Start:
27. juni 2023