Jul på Industrimuseet for børnehaver og 0.-4. klasse

13. november 2023 - 20. december 2023

Industrimuseet sitrer af julestemning. Hele museet er fyldt op med nisser, julepynt og julegodter fra 13. november til og med 20. december.

Nisser over det hele
Rundt på museet er nisserne godt i gang med alle juleforberedelserne og ikke mindst juledrillerierne. Museets drillenisse Laust er i et frygteligt drillehumør, og han har virkelig lavet ballade. Nisserne Timle og Tumle har mistet en masse nissehuer rundt i maskinhallen, og Værksteds-nisserne har spredt sig rundt på museet for at finde deres yndlingsord.

Ingen jul uden pynt!
Industrimuseets udstillinger er selvfølgelig også i år pyntet festligt op til jul. Der er masser at se på i de små arbejderboliger, butiksgaden fra 1950’erne og maskinhallen. Måske er du heldig, at der laves mad i 1955-boligen og det kan være, at en af museets motormænd tænder en af vores imponerende maskiner, så du kan høre den larme og pruste.

Jul i Skolestuen for 0.-4. klasse
Museets undervisere byder på forskellige juleaktiviteter i de hyggeligt pyntede skolestuer. Det kan være fortællinger om jul i skolen i gamle dage, sang, farvelægning af julekort eller børnene kan prøve at skrive med pen og blæk. Aktiviteterne varer ca. ½ time og varierer afhængig af klassens sammensætning. Lærerne i Skolen tager imod kl. 12.00 og 13.00, forløb skal bookes på forhånd.

Tag madpakken med
Det vil være muligt at spise medbragte madpakker.

Book plads til jeres julebesøg
Book jeres julebesøg hos Janna Laursen tlf. 75 62 07 88
eller email: booking@industrimuseet.dk.

Hav gerne flere mulige datoer klar.

Start:
13. november 2023