Rundtur på havnen i fortid og nutid

10. juni 2023, kl. 11:00 - 12:30

Kom med havnechef Claus Holm Christensen og Industrimuseets historiefortæller John Juhler Hansen på bustur rundt på havnen. De vil tage jer med rundt om både den moderne industrihavn og fortidens havn. Fra vikingetid til nutid har Horsens havn haft enorm betydning for byen. Før jernbanen kom, skulle alt gods og transport til byen ske ad vandvejen. Hvad sejlede skibene med, og hvordan udviklede havnen sig? Du får historien om opkrævning af told gennem 450 år og om industrihavnens opførelse og udbygning siden 1700-årene. Du kommer også med om bag afspærringerne og ser, hvordan industrihavnen ser ud og fungerer i dag, hvor den servicerer byens virksomheder.

Bussen kører fra pladsen ved havnekontoret på Horsens Marina.

Deltagelse er gratis.

Der er tilmelding efter først til mølle-princippet hos booking@industrimuseet.dk

Dato:
10. juni 2023